åka bil åka bil åka bil

 
 
 
 
För några veckor sen åkte vi (familjen) bil (ja, bilar faktiskt) ganska långt (Goltland). Jag älskar bilstickning så himla mycket, så för min del kändes det rätt lugnt, men är man 6 och 4 (år) och har ganska mycket spring i benen kan det vara lite halvträligt att sitta fastspänd i en bil. Tänkte jag.
Så jag plockade ihop en bilåkarväska till de små gulliganerna.
Några pysselböcker och köpegrejer, ett par ljudböcker på cd och några hemsnickrade grejer, bland annat de två här ovanför.
Varsin räkna-bilar-ram. Jag valde att göra dessa likadana, man kan ju också ha olika färger/modeller etc. och tävla mot varandra.
Och varsitt bil-bingo-block. Små post-it-flaggor att sätta vid bilderna på saker man sett från bilen. Till nästa resa kan man ju plocka bort flaggorna och göra om.
Jag klädde varje blad i blocken med tejp (tro mig, det var ett kärt jobb... jag älskar tejp...) för att det (förhoppningsvis) ska hålla bättre, men jag misstänker att man också skulle kunna bocka av med en whiteboardpenna...
 
Både barn och föräldrar tackade så mycket i färjekön, så jag tror nog att de funkade.
 

Kommentarer
Storebror säger:

Funkade kalas!

2014-08-09 | 21:47:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin