bloggsemester

Åh, dan före dopparedan!
Jag passade på att fira genom att städa bakom spisen och kylskåpet.
En ny tradition in the making!
Haha.
Speaking of traditioner, pappa och mamma kom farande med bilen ikväll, jag hoppade in i baksätet och virade in mig i filten som väntade där och öppnade godispåsen. Sedan åkte vi runt en stund och kikade på juldekorerade hus. Fint som snus, minst sagt.
Kvällen ägnade jag åt min gitarr och min fiol.

Det som är lite sorgligt så här års, ganska exakt är att folk i allmänhet tar "bloggsemester". Så fruktansvärt tråkigt. Jag vill läsa, läsa, läsa.
Men nu så får jag lov att göra samma sak.
Jag är inte säker på att jag hinner skriva imorn och på fredag kan jag lova er att jag definitivt inte kommer att skriva, och sen en vecka till då va.
Så jag ska inte kasta några stenar i det här glashuset.
Och så är det väl också bra att de andra jag brukar kika in hos tar semester samtidigt, så missar jag ju inte lika mycket.
Yes.

Well, Ni ska få en förtidig julklapp av mig.
Ett perfekt mellandagspyssel som man knappt ens behöver vara pysslig för att kunna göra.


Jo, så här va, jag hade köpt ett par jultidningar och så fick jag låna ännu fler av mamma, och i dessa stod ganska många bra saker. Tips och inspiration.
Men, handen på hjärtat så var det ändå ganska få saker som faktiskt "sa klick".
Så jag tänkte sisåhär, att varför inte göra en egen tidning? Eller rent av en bok, till slut.


Ett helt vanligt kollegieblock, som jag till att börja med gav en lite roligare utsida, men det är ju frivilligt hur mycket krut man lägger där.
Sen använde jag den gamla hederliga "klipp och klistra"metoden, fast tejp istället för klister, eftersom jag sen tidigare är snudd på tejpmissbrukare/beroende.

Tips, inspiration, instruktioner, bilder och lite egna kommentarer.

Sånt därnt som just jag gillar, alltså, i min bok.

Iår blev det inte så många sidor, men nästa år kommer jag ju nästan helt garanterat att köpa fler tidningar som jag kan saxa lite ur, och då ta fram min julbok in the making, och fylla på.

 


Kommentarer
Mara säger:

Nice pix! it happens the same to me with that blog-vacation, i want to read an read but... oh well!... is kind of hard to write while christmas holidays when people is busy buying presents and all that stuff. Wish you a merry christmas!



God jul!! :)

2009-12-24 | 04:54:51
Bloggadress: http://marakasjournal.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin