dagens middagsvila och outfit

Här i vätterbygden är dagarna då gradantalet är minus tvåsiffrigt sällsynta och ruskiga. Det blir liksom dubbelt så kallt när vinden ligger på från norr, där den hunnit få både fart och isigt pinande kyla med sig från 15 mil öppen sjö. Pelle sa, förra julen, när vi gick från bion att "man vet att man är i Jönköping när det blåser". Och det är så sant. Det var knappt ens lika eländigt den vintern jag bodde i Oskarshamn.
Nu är vintern här med både snö och kyla och det är så fint. Jag tycker inte så värst bra om vintern egentligen, men jag tycker ändå att det ska vara vinter när det är vinter.
+2 och regn byter jag gladeligen ut mot -10 och strålande sol och gnistrande snö.
Men det gäller att klä sig därefter.
På förmiddagen idag (nästan förmiddag iallafall) så drog jag på mig ett par jeans utanpå underställsbyxorna, och en varm, rosa jacka utan på värmetröjan och for med svägerskan och brorsonen och handlade lite. Det var alldeles lagomt. Och trevligt. Och lite kallt.
Så när jag kom hem satte jag ris på kokning, svängde ihop en quornfärssås på puttring och la mig på sängen och tog mig en liten middagsvila, för det måste man göra när man är julledig.

Inte så pjåkigt alls att ligga och spana på snö och glimmande frost.

Och den där dagens outfit, den består av en värmetröja, militärt överskott,

underställsbyxor och jägarstrumpor av frotté.
Jag känner mig lite som en tomtenisse.


Kommentarer
Storebror säger:

Va får man hosta upp för en sån tröja?

2009-12-22 | 13:24:52
Bloggadress: http://h
maja säger:

det känns bekant att jag gav 70, men jag är inte alls säker. Och jag köpte den på ÖoB, men det är ju inte ett konstant sortiment...

2009-12-22 | 13:41:54
Bloggadress: http://sjomajlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin