dagens Clara

Jag ville också göra ett torsdagspyssel, så jag gjorde ett.
Jag har funderat på vad jag ska göra med den vackra ramen som liksom bara blev över, vad som förtjänar en så vacker inramning.
Och utan att förstå att det var samma problem har jag också grubblat på att mina örhängen bara ligger och dräller och blir bortglömda och oanvända.
Så när jag på dagens bloggrond kikade in hos UnderbaraClara föll poletten ner, så att säga. Eller myntet fattade, som mamma skulle sagt.

 

Så jag letade upp en hammare, tennicker (jag har aldrig försökt stava det förut... häftstift kan man också stava det) och ett natursnöre och snickrade lite. Och ja, jag hamrade tummen så den ömmar också.
Men jag är nöjd. Ska leta upp makarna till de hängen som blev ensamma och lite annat som behöver en plats. Nån annan dag. När jag orkar...

Inatt jobbade jag som assistent. 18-timmarspass, och ja, jag får sova om det är lugnt, och det är det allt som oftast, men jag är kass på att sova på jobbet. Så när klockan slog sju var jag mucho trött.
När klockan hade passerat åtta insåg jag att det var kallt ute och att jag ännu inte har införskaffat något att skrapa bilrutorna med, så jag stod där i min korta kjol och huttrade utan vantar medan jag försökte skrapa isen från rutorna med en rosa anteckningsbok. Det gick rätt bra. Faktiskt. Och inte halkade jag av vägen på väg till Tenhult heller och ens inte på hemvägen!

Efter förmiddagens pass åkte jag till Hälsokliniken och surrade lite. Vi diskuterade bland annat "skrämselvacinationen" och att det bara är två länder i världen som tror att influensan faktiskt är så livsfarlig..
Ja, det var en bra pratstund och jag promenderade glatt hem i det strålande vädret för lite lunch och en tantlur.
(Visst är det ett fantastiskt ord? Det är Josefin som har lärt dig den glosan, kan man säga. Hennes blogg ingår i den dagliga rutinen. Det är den värd.)

Hm, ptja. Sen har det rullat på. Mer jobb, mer mat och mer skrikiga och ofocuserade, osnutna scouter. Men det är rätt nice det med.
Nu vet ni precis allt om min dag, grattis. Skriv en sammanfattning och lämna den i mitt fack, senast lunch på måndag. Ja, det var allt för idag.
Ha en fortsatt bra dag.

Godnatt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin