dagens fönsterbilder

Ny gardin i köket.
Egentligen är den inte ny, och egentligen är det inte en garndin heller, jag vet inte vad det är, ett stort, stormönstrat tyg med centimeterbreda fållar på alla sidor, köpt på second hand för flera år sen. Jag fuskade hursomhelst till en kanal för gardinstången med ett par säkerhetsnålar, så hänger den snyggt.
Jag tycker också att kanten blir charmigare om man liksom viker in nån centimeter högst upp. Kanalens kant in i sig själv, alltså, så faller hela kanten ner liksom bakåt, den har en förmåga att svänga ut annars.
Ni förstår kanske vad jag surrar om, annars lämnar vi det därhän.

 

 

Bakom en lång köksgardin passar det bra att gömma två extrastolar, modell ihopfällbara. Bor man trångt får man ta till vara på alla utrymmen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin