fredag....

Sällan har jag varit så förtjänt av en lång och ledig helg.

Vilken slitig vecka!

Men ack. Imorgon blir det väl så där 12 timmars arbetsdag. Tidig morgon för konfirmationshögtid på söndag.

Och sen drar nästa vecka igång. Kortvecka, säger du, nej, säger jag, jag jobbar på som vanligt. Men långhelg, ledig måndag på det, säger du. Nej, säger jag, jag jobbar på som vanligt.

Åh, verkligen sämst tur med schemaveckorna kontra röda dagar i år. Extra pengar, säger du, ja visst, säger jag. Jag behöver dem egentligen inte. Jag lever ett enkelt och asketiskt liv.

Säger jag.

 

I protest har jag borstat ut mitt hår.

God natt

 


Kommentarer
Helena säger:

fin du är i håret! :-)

2011-05-28 | 01:03:24
Bloggadress: http://roe.laff.se
sessy säger:

haha, tack!

jag gillar inte riktigt den platta looken, inte på mig i alla fall, men tills idag har det ordnat till sig lite bättre

2011-05-28 | 21:05:47
Bloggadress: http://sjomajlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin