dröm på rim?

Inatt drömde jag om min kör. Körledaren hade skrivit en ny julsång, en lite modernare variant där Jesus föddes i ett garage eller en bilverkstad istället för ett stall. Men efter några omskrivningar och ändringar var det inte så tydligt längre, förutom i refrängen, så precis innan konsert kom han, med viss vånda, fram till att vi ändrar texten.
Istället för att månen skiner in på "däck och kolvar" så skulle vi sjunga att månen skiner in på "veck och golvar". Det föll sig bättre så.
Min hjärna alltså....





Jag drömde också att jag somnade inne på mataffärn i Nässjö två gånger samma dag, och att jag blev väckt och raggad på av en kille som körde en bil som inte hade nån ratt.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin