vilken helg! igen!...

 

I fredags var jag och Patrik till Gränna, åt på hamnkrogen och lyssnade på irländskt jam. Min gamla pianoelev från sjövik var där och spelade, och det var roligt att överraska honom. Och fantastiskt god mat. Patrik skrattade ohämmat efter var och en av de fyra första tuggorna för det var så gott.

=)

 

Fredag blev lördag, jag åkte till lassarettsområdet och mötte upp 4 tanter för en heldags häxbrygder. Vi kokade svamp, hällde av, svalnade av, la i garn, värmde på, passade och passade och passade, tog upp, sköjde ur, svalnade av, la i nytt garn, värmde på och passade och passade osv.

Tolv härvor garn i tolv olika färger/nyanser på bara fyra sorters svamp. Fantastiskt tantigt och fantastiskt roligt :)

 

Efter många timmar i klar höstluft med för lite kläder for jag hem och duschade väldigt varmt en stund, sen drog jag på en klänning och for på kräftskiva. Jag åt varken kräftor eller drack nubbe, men det var hemskt trevligt ändå. Gott sällskap, bland annat en råtta innanför klänningen.

 

Lördagen blev söndag, jag löste in en julklapp hos mor och far, och gick tillsammans med pappa på en mycket fin konsert.

Hyllningskonsert till Björn Afzelius med lokala förmågor och Mikael Wiehe.

Hela publiken stämde in i "det här är mitt land, det är här ditt land, från Ale stenar till norra lappland". Vilken stämning. Mikael hade flera rövarhistorier att berätta.

Mycket fint.

 

Nu sitter jag hemma och är nöjd. Myser. Äter kex med paprikaost. Och dricker P Max. Vem är förvånad?!


Kommentarer
Patrik säger:

Jag är INTE förvånad :D

2011-10-16 | 20:01:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin