måndagsgarn

Efter en lång och ovanligt dryg arbetsdag och en kvällsmat med/hos mamma var det dags för sista tillfället på svampkursen, nämligen det högtidliga uppdelandet av det färgade garnet.
Men först tog vi av små dockor av alla garner, så att fick med en garndocka av alla färger med sig hem.
Ja, alltså en liten, liten härva på kanske 4 meter.



Provdockor och småbitar av silke som vi bonusfärgade tillsammans med garnet.
Och lappar för att komma ihåg vilken färg som är från vilken svamp
och vilket bad, och om det är betat eller inte.



30 nyanser av nio svampar.
Jag tycker det här är sjukt häftigt. ^^



Dessa fem raringar fick jag med mig hem.
Nu gäller det att komma på nåt fantastiskt att göra med dem bara.
Den gröna är första badet med sandsopp, den gula är andra badet med gulskiving spindling.
De andra tre är rödskivig spindling allihop, basiskt (ph8) andra och tredje bad, och ett tredje bad utan ändrat pH värde. Alla garnerna är betade med alun och vinsten.

Bara så där, liksom :)

Kommentarer
Helena säger:

Aaah vilka härliga naturliga färger! Helt otroliga, jag är kära i allihopa!

Gör nu nåt bra! ;)

2012-05-07 | 21:55:30
Bloggadress: http://roe.laff.se
sessy säger:

Men ja!! helt fantastiska, det var svårt att välja.

jag ska komma på nåt bra, tills dess får de ligga och bara vara vackra

2012-05-07 | 22:01:00
Bloggadress: http://sjomajlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin