vimpel ponchogenser



 

 
 
Getting up to date.
Efter swatching (det engelska begreppet är liksom bättre än "att sticka provlapp"...) la jag upp drygt 200 maskor.
Inte så pjåkigt måttat att få cirkus 16 cm kvar på ändtråden. Hoppfullt.
En bit upp stötte jag på patrull. (Fattar inte det uttrycket...)  Fick vända på drygt 50 maskor tre rader ner. Värt det.
Fortsatte sticka med två trådar enligt anvisningen och oroade mig för den snabba åtgången av alpackagarnet så jag mailade pickles, som står för både mönster, garn och paketet. Efter en kort felsökning kom vi fram till att jag fått fel garn. Upp till mig att avgöra om jag ville byta till rätt garn eller fortsätta med fel. Så många timmar jag redan stickat ner var inte att repa upp något alternativ, så damerna på pickles räknade ut och skickade kvickt mer garn.
 
Nu får det tametusan räcka med motgång och dansa på.
För övrigt gillar jag den. Mjuk och skön och varm. Och snygg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin