bra dag

 
En dag som börjar med ett missat samtal och meddelande på svararen om blommor kan ju inte vara annat än en bra dag, så jag bestämde mig för att detta är en bra dag.
Jordgubbsfrukost, rosor vid dörrn och utebliven garninspiration. Säg vad?!
Ja, ja, jag stickar på en kofta och lite så där, men sen är det stopp. Vad ska jag göra? Vad ska jag planera, sukta efter och drömma om!?
I ett försök att lura igång sticksuget testade jag att söka på både ravelry och garnstudio.
Fast sen plockade jag fram pärlor, pärlplattor, strykjärn och rutigt papper.
Efter prommenad och skoskav från helgoland behövde jag vila tassarna, så jag luststickade på uteservering i 2.5 timmar med Jönköpings stickklubb.
Väl hemma igen har jag låtsas att jag vet vad jag sysslar med och låtsas delta i Tour de fleece.
Jag har alltså försökt spinna ull. Från topsband till garn. Nåja...
Får återkomma om det där...
 
Ptja, får väl ändå påstå att det var en rätt bra dag.
typ...

Kommentarer
eddy säger:

tack=)
vet inte riktigt vad du menar med topsband-tutorial... jag köper mestadels färdigkammade topsband som jag färgar själv och sedan spinner. kör jag på opreppad ull brukar jag karda, inte kamma och då blir det ju kardflor, inte topsband. har ingen erfarenhet utav att göra egna topsband tyvärr så kan nog inte hjälpa dig med det tyvärr. mitt hetaste tips är youtube=) lycka till!

2013-07-04 | 17:27:34
Bloggadress: http://eddysblogg.wordpress.com
Helena säger:

Kuul med pärlplatta! :3 Se! Du hittar alltid på nåt! :)

Svar: ja, det går ju inte att sitta sysslolös
maja

2013-07-08 | 15:34:39
Bloggadress: http://roe.laff.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin