det sköna i ett sängbord

 

Om man, som jag, spenderar sina nätter cirka 70 centimeter ovan golvet och inte vill sträcka sig långt efter mobiltelefon, klocka, handkräm, kvällslektyr eller dylikt är det bra med ett högt sängbord. De flesta sängbord är ganska låga, de är cirkus 50 cm höga, tror jag.

Men jag, jag har ju snickrat ihop jättehöga sängben alldeles själv (fick en fråga om det här för leden, är det nå fler som vill veta hur så kan ni väl skriva det så kan jag dela med mig av även den kunskapen) och tänker mig därför att jag även får fixa ett högre sängbord alldeles själv.

 

Barpall, tänkte jag då.
Sedan tänkte jag att det är ganska osmidigt att bara ha ett hyllplan. Jag har väldigt mycket tidningar och magasin och skit vid min säng, nämligen, det vore gött att ha dem på en egen hylla.

 

Nästa briljanta idé som tändes i min hjärna var då "hylla på fotstödet"! HAH! Jag borde få pris!

 

Så här gjorde jag:
Efter ett Underbaraclarainspirerat (jaja, okej, stulet rakt av) torsdagspyssel hade jag en baksida till en tavelram över, vilken jag hade sparat för jag kände på mig att den skulle komma till pass.

Jag rotade fram en såg ur min verktygslåda, måttade lite, och sågade ur hörnen på skivan, som var nästan precis  lagom stor. Den "glappade" lite eftersom mittstaget på pallen är lägre än tvärslårna, det rådde jag bot på med enklaste tänkbara medel. Ett vanligt papper som veks ett par gånger och kilades in emellan.

Lätt som en plätt!


Kommentarer
Catrin säger:

Ah smart! Visst blir man stolt när man tillverkat något användbart alldeles själv :)

2010-03-17 | 19:50:52
Bloggadress: http://garderobstankar.blogspot.com/
maja säger:

Ja, absolut!

Förvisso får väl detta räknas som ett halvfabrikat, om inte mer (tre-kvartsfabrikat, kanske?) men det var min idé and I made it work! =)

2010-03-17 | 19:58:24
Bloggadress: http://sjomajlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin