vimpel ponchogenser

 


Tack, tack febern. Skönt att få en förskräcklig massa sticktid, men nu kan du sticka. (Höhöhöhö)
Nåja, min vimpel ponchogenser från pickles är färdig.
Jag önskade mig garnpengar till födelsedagen och köpte sedan ett garnkit från pickles.
Ponchon är stickad med två trådar, en merino tweed och en alpaca. 100% varm ull, alltså.
Häromdagen klagade jag av mig lite, bland annat om att jag fått fel garn, så jag vet ju bara hur genseren blir med den tjockare alpacan, men jag kan tala om att den är väldigt, väldigt varm. Inte helt optimalt att kombinera med feber, alltså.
Trevlig och utmanande stickning, mitt första "riktiga" flerfärgsprojekt. Enligt mönstret ska man maska av när man har minskat till 120 maskor. Jag minskade till 51.
Trevlig stickning, som sagt, men skönt att vara färdig.
Nu får det bli en kall vinter, jag håller mig varm ändå!
(Komplimanger och glada tillrop mottages tacksamt ;) )

Kommentarer
Tanten säger:

Suveränt snygg, och vänta du..... - grader kommer garanterat... Du skall vara stolt över jobbet du lagt ner, för fint blev det.

Svar: tack så mycket!! :)
maja

2013-09-02 | 01:50:44
Bloggadress: http://tantstickan.wordpress.com
Rikard säger:

Fel garn eller ej, det blev fint i alla fall. Snyggt!

Svar: Tack!! :)
maja

2013-09-02 | 22:04:24
Helena säger:

Bravo! Den var väldigt majig. Inte vårig utan -du-!

Svar: hihi, taack!
maja

2013-09-02 | 23:30:08
Bloggadress: http://roe.laff.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin